Met Maarten Leyts
Doelgroep: Retailprofessionals die inzichten willen verwerven in web3 en metaverses
Metaverses, een steeds groeiend aantal merken springt op de kar. De Metaverse belooft immers unieke winkelervaringen te brengen
die naadloos geïntegreerd zijn in immersieve digitale werelden.
Hoewel er verschillende visies bestaan over hoe de Metaverse werkelijkheid zou kunnen worden, heeft een groeiend aantal merken het concept omarmd.
De rebranding van Facebook naar Meta in oktober 2021 deed de belangstelling uiteraard alleen maar groeien.
Modemerken nemen hier resoluut het voortouw en zijn pioniers in de “direct-to-avatar” handel.
Dat is vrij logisch, aangezien avatars een centrale rol spelen bij interacties binnen
games en metaverse platforms, waar deelnemers hun digitale dubbelgangers kleden om een persoonlijke stijl uit te stralen.
Ook Meta rolt hun nieuwe ‘Meta Avatars Store’ uit op Facebook, Instagram en Messenger zodat je digitale kleren kunt kopen om je Meta #avatar te stylen.
De technologie is ook op maat van Gen Z en Alpha die opgroeien met virtuele
werelden en er nu al in bouwen, kopen en verhandelen.
In een Web3-wereld wordt dan weer informatie opgeslagen in virtuele digitale portefeuilles en niet in datacentra.
Individuen gebruiken deze portefeuilles om toegang te krijgen tot Web3 applicaties, die draaien op blockchain technologie.
Wanneer een gebruiker zich wil loskoppelen van een toepassing, logt hij gewoon uit, koppelt zijn portemonnee los en neemt zijn gegevens met zich mee.
Binnen retail krijgen consumenten zo bv. meer privacy dan ooit tevoren, waardoor ze ook meer
controle hebben over hun winkelervaring en biedt het nieuwe manieren voor detailhandelaren om rechtstreeks in contact te komen met consumenten in plaats van via derden.
Tijdens deze Masterclass krijg je in de eerste plaats een stevige basis rondom Metaverses en het potentieel van Web3 binnen retail.
Verwacht een heldere toelichting en bergen voorbeelden en inspiratie. Samen bekijken we ook of de inzichten toe te passen zijn op je eigen aanbod.
Maarten Leyts is de oprichter van Trendwolves, een trend, toekomst en innovatie bureau met grote expertise in jongerencultuur. Hij zetelt als jongerenexpert in de ‘Board of Adivisors’ van het AmerikaanseIntelligence Bureau ’Sparks&Honey’ en richtte onlangs BitBrussels op, een Web3 & Metaverses educatie en inspiratie event voor bedrijven, merken en overheden. In het najaar lanceert hij zijn nieuwe boek Generation Alpha in Meta, over de aanstormende generatie consumenten.
Taal: Nederlands
Prijs: €399*
*excl. BTW
*excl. servicekosten
Ontdekt u ook het Retail potentieel van Web3 en Metaverses?
Schrijf u nu in!*
*Elke masterclass gaat door bij een minimum van 10 inschrijvingen. Inschrijven mogelijk tot een week voor start Masterclass.